کمپ نوروزی
نوشته شده توسط : نت نیوز


کنکور یکی از مهم ترین مسائل زندگی جوانان و جوانان ایرانی است که تا حدودی آینده آنها به همین امر مرتبط است. موفقیت در این آزمون علمی رقابتی مستلزم آمادگی منظم و مناسب است. واقعیتی که در سال های اخیر منجر به پیدایش پدیده ای به نام «اردوگاه آموزشی نوروز» شده است. این دوره همانطور که از نامش پیداست در تعطیلات نوروز برگزار می شود.

اما در کمپ آموزشی نائوروجی چه فعالیت هایی انجام می شود؟ چه مزایایی برای دانش آموزان دارد؟ چه تاثیری در رتبه آزمون سراسری شما دارد؟ نیاز به پیوستن دارید؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد. جدای از این کمپ نوروزی را به صورت آنلاین یا مجازی برگزار خواهیم کرد.

در ابتدا اشاره ای کلی به ماهیت جلسات آموزشی نوروزی داشتم. این دوره که به عنوان کمپ آموزشی نوروزی یا آموزشگاه شبانه روزی نیز شناخته می شود، از اواخر اسفند هر سال شروع می شود و حداقل تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه می یابد. بسیاری از موسسات نیز تا پایان آوریل ادامه دارند. همانطور که از کلمه اردو پیداست، بوت کمپ نوروزی در محیطی دور از خانه برگزار می شود. این محیط معمولا یک مدرسه، موسسه آموزشی یا حتی دانشگاه است. محیطی که دانش آموزان را از هیاهو و هرج و مرج دیدارهای خانوادگی و برنامه های تفریحی دور می کند و مانع از حواس پرتی می شود.

در واقع تجربیات دانش‌آموزان، خانواده‌ها، مدارس و مؤسسات آموزشی در این سال‌ها ثابت کرده است که نوروز یک تیغ دولبه است. در این مدت می توان با جمع بندی، برنامه ریزی و حتی استراحت و تفریح ​​به موقع به تلاش های دانش آموز پاداش داد. متأسفانه در بسیاری از خانواده ها چنین محیطی تضمین نمی شود، برعکس دانش آموز به دلیل خستگی روحی، غیبت از محیط آموزشی و کاری، دچار استرس شدید و مشکلاتی از این دست می شود و عملاً تعطیل می شود. از مدرسه. تماشا کردن.


برنامه های کلی اردوی نوروز

فعالیت اصلی دانش آموزان در اردوی یادگیری نوروزی مطالعه هر روزه است. در محیطی مانند کتابخانه یا کلاس درس قرار می گیرد که فضای کافی برای اهداف خود دارد. ساعات و روزهای مدرسه نیز از قبل تعیین شده است. تنظیم این دوره می تواند به طور کامل توسط موسسه و یا با همکاری دانش آموز انجام شود و به او امکان می دهد مستقل تر کار کند.

در دوره تحصیلی نوروزی دانش آموز در ساعت مشخصی وارد محیط آموزشی شده و در ساعت مشخصی خارج می شود. فضای مناسبی نیز برای استراحت او در نظر گرفته شده است. بسته به موسسه ارائه دهنده دوره، ممکن است در طول روز به شما خدمات داده شود. ممکن است وسایل کمک آموزشی مانند اینترنت، کامپیوتر و نرم افزارهای آموزشی در دسترس شما باشد.

در اردوی مطالعاتی کنکور اساتید نیز حضور خواهند داشت. در این مرحله، آنها می خواهند بر روی خلاصه تمرکز کنند. امتیاز اضافی بدهید، مهارت های خود را آزمایش کنید و غیره. آنها به ندرت مطالب درسی اصلی را در این دوره آموزش می دهند. قبولی در آزمون آزمایشی، مشاوره با مشاور کنکور و یا سایر فعالیت های آموزشی نیز جزء برنامه درسی آموزشی نوروزی محسوب می شود که به طور کلی هر چه این امکانات بیشتر باشد، هزینه اردوی نوروزی از کیفیت بالاتری برخوردار است.

 

اردوی آموزشی نوروز برای چه کسانی است؟

با نزدیک شدن به پایان سال 1401، ممکن است به فکر شرکت در اردوی تولد نوروز 1402 باشید که توسط شرکت یا مدرسه شما ارائه می شود. برای پاسخ به این سوال، باید به معیارهای زیر توجه کنید.



محیط خانه در تعطیلات نوروز

با توجه به تجربه سال های گذشته، فضای خانه شما در ایام نوروز چگونه است؟ آیا مرتب سر کار می روید؟ چرا برای چند ساعت در روز فضایی آرام برای خود درست نمی کنید؟ اگر پاسخ شما به این سؤالات مثبت است، شرکت در اردوی Nauryz 1402 که توسط سازمان یا مدرسه شما برگزار می شود، ممکن است راه حل مناسبی باشد. با این حال، اگر خانواده شما به سفر رفتند، می توانید تصمیم بگیرید که از این فرصت استفاده کنید و در خلوت خانه خود مطالعه کنید. اگر می‌توانید برای آن برنامه‌ریزی کنید، یا اگر می‌توانید با خانواده‌تان موافقت کنید که با آنها نروید، شاید بهتر باشد در خانه بمانید.



کارشناسان برنامه ریزی

برنامه ریزی مهارت و توانایی است که همه آن را ندارند و در صورت لزوم باید از دیگران کمک گرفت. یک کمپ نوروزی مناسب و حرفه ای می تواند این کار را برای شما انجام دهد. حتی اگر محیط خانه شما به اندازه کافی ساکت باشد تا مطالعه کنید، ممکن است برای برنامه ریزی بهتر ترجیح دهید در اردوی نوروزی 1402 در مدرسه یا موسسه خود شرکت کنید. این تصمیم می تواند سودمند باشد، به خصوص اگر مرکز مورد نظر از مشاوران و برنامه ریزان با تجربه استفاده کند.

اگر در آمادگی برای موارد زیر ضعیف هستید، اردوی آموزشی کنکور می تواند به شما کمک کند:

ساعت حضور در شبکه های اجتماعی

ساعت ها تلویزیون تماشا کردن

زمان پخش

وقت خواب

زمان غذا خوردن

زمان خوبی برای تلاش است

مطالب گذشته را خلاصه یا مرور کنید

سطح علمی و آموزشی



میزان آمادگی شما برای امتحانات قبل از تعطیلات نوروزی نیز عاملی برای تصمیم گیری در مورد حضور یا عدم حضور در اردوی تحصیلی نوروزی خواهد بود. این اصطلاح دو کارکرد اصلی دارد:

خلاصه و بررسی اجمالی

تاخیر در جبران خسارت

اگر برای جبران عقب ماندگی ها به زمان و مکان زیادی نیاز دارید، شرکت در اردوی نوروزی می تواند زمان زیادی را برای رسیدن به این هدف صرفه جویی کند. علاوه بر این، این بازه زمانی فرصت بسیار خوبی برای جمع شدن، تمرین مهارت های امتحانی، رفع اشتباهات و گذراندن آزمون های آزمایشی است که همه این موارد عمدتاً مختص اردوهای نوروزی است.



مایل به انجام فعالیت های معمول ایام نوروز

صرف نظر از کنکور و تحصیل، بسیاری از دانش آموزان به دلیل سنین نوجوانی و یا ویژگی های اخلاقی کمتر تمایلی به گذراندن وقت با اقوام یا انجام فعالیت های عادی در نوروز دارند. مشکلی که گاهی بین آنها و خانواده هایشان شکاف ایجاد می کند. در عین حال خانواده ها به دلیل مسئولیتی که در قبال فرزندان خود دارند نمی توانند گزینه های دیگری را ارائه دهند. در این مرحله، حضور در یک اردوی مطالعاتی نوروزی می تواند مفید باشد. بنابراین در راستای نیازهای آموزشی، استقلال و نیازهای عاطفی دانش آموز نیز مورد توجه قرار می گیرد و خانواده نیز در حضور او احساس راحتی می کند.

 

از حواس پرتی ذهنی خودداری کنید

روز نوروز خطر بزرگی برای گسترش ذهن دانش آموز و حتی خانواده اش دارد. دانش آموزی که حداقل 6 ماه روی امتحانات و مطالعه تمرکز کرده است، ناگهان با تقریباً 3 هفته فعالیت های مختلف در طول تحصیل مواجه می شود. هر چند ماهیت روز نوروز تعطیل و مفرح است. اما این شوک می تواند دانش آموز و خانواده اش را به کلی از برنامه بلندمدتشان که گذراندن دوره امتحانی بدون مشکل است دور کند. ورود به اردوی باروری نوروزی می تواند از حواس پرتی تمرکز در این ایام جلوگیری کند.



نوروز را به نقطه شروع تبدیل کنیم

تعطیلات نوروز شاید تنها سه هفته به نظر برسد. اما در واقع، سه هفته برای دانش آموزی که قبل از آن ساعت ها را در مدرسه سپری کرده است، بسیار طولانی تر است. با فرا رسیدن این تعطیلات، دانش آموز می تواند جمع شود، کمبودها را جبران کند، برای ماه های آینده برنامه ریزی کند، کمی استراحت و آرامش داشته باشد، مهارت های امتحانی را بهبود بخشد، برای شرایط روز امتحان آماده شود و .... فرصت عالی. این اهداف در قالب یک اردوی نوروزی با کیفیت به راحتی قابل دستیابی است.



تنوع در مکان های یادگیری و تجدید قوا

با فرا رسیدن عید نوروز، فکر حبس کردن دانش آموز در خانه و درس خواندن در اتاقش قطعا جذاب نیست و بر روحیه او تاثیر منفی می گذارد. به خصوص اگر اردوی نوروزی در مکانی غیر از مدرسه برگزار شود به دلیل تنوع مکان ها برای دانش آموز لذت بیشتری خواهد داشت. حتی دروسی که در مدارس تدریس می شود با برنامه ریزی مناسب برای استراحت و ورزش می تواند روحیه دانش آموزان را تقویت کند.

یکی از مزایای حضور در اردوی آموزشی نوروزی در تهران کاهش چشمگیر ترافیک شهر در ایام نوروز است. داستان می تواند حرکت دانش آموز را تسهیل کند و به او فرصت لذت بردن از هوای سالم این روزها را بدهد.



دریافت مشاوره تحصیلی و روانشناسی

با نزدیک شدن به زمان امتحان، اضطراب دانش آموزان می تواند افزایش یابد. این مشکل مربوط به همپوشانی برنامه ها در ایام نوروز است و ممکن است تشدید شود. در این شرایط بهره مندی از راهنمایی های یک مربی حرفه ای و دلسوز مطالعه در یک اردوی آموزشی نوروزی مفید و موثر خواهد بود. موسسات حرفه ای در این زمینه، علاوه بر فراهم کردن محیط آموزشی، به دانش آموزان در رشد مهارت های شخصی خود کمک می کنند.

 

بوت کمپ و تاثیر آن در کنکور سراسری

تا اینجا مشخص است که شرکت در اردوی تحصیلی نوروز 1402 در صورت باکیفیت بودن دروس می تواند در نتایج کنکور سراسری 1403 موثر باشد. با این حال، باید انتظارات خود را در یک بازه زمانی معقول و واقع بینانه تنظیم کنید. اگر قبل از نوروز برای کنکور خود برنامه ریزی زیادی نکرده اید، شرکت در اردوی نوروزی نتیجه ای نخواهد داشت. با این حال، مهم نیست که از کجا مطالعات کیفی خود را شروع کنید، مطمئناً همان نتایج را خواهید گرفت.

با فرض اینکه سایر برنامه های شما نیز صحیح و معقول باشند. اهمیت شرکت در اردوهای نوروزی در سطح کنکور را می توان در موارد زیر خلاصه کرد.

ایجاد حس رقابت خوب در بین دانش آموزان

کاهش استرس قبل از کنکور

ایجاد حس اعتماد به نفس برای هماهنگی با دانش آموزان دیگر و در نتیجه کاهش اضطراب

با آخرین نکات و روش های تحقیق به روز باشید.

مشاوره تحصیلی، آمادگی و روانشناسی دریافت کنید

اگر اردوی مورد نظر در یک محیط حرفه ای مانند دانشگاه یا با اساتید ارشد برگزار شود، انگیزه ایجاد کنید.

مهارت های تست زنی خود را تقویت کنید

ارزیابی دقیق تری از سطح علمی دریافت کنید


اردوی تحصیلی بهتر است آنلاین یا مجازی است

در سال‌های اخیر به‌ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، آموزش رسمی در کشور ما رسمی‌تر شده است. با تبدیل شدن آموزش مجازی به روش اصلی آموزش در مدارس و دبیرستان ها، اردوهای آموزشی نوروزی به صورت آنلاین است. اما اساسا هدف از این دوره ادامه تحصیل در یک محیط دانشگاهی است که منظور از کمپ نوروزی آنلاین چیست؟

در اردوی نوروزی آنلاین دانشجو در خانه می ماند. با این حال، برنامه ریزی روزانه شما توسط موسسه یا مدرسه ای که در آن تحصیل می کنید انجام می شود. شما هنوز باید در یک زمان مشخص شروع به مطالعه کنید، فعالیت هایی مانند تست یا امتحان را در یک زمان مشخص انجام دهید و حتی در آموزش یا مشاوره آنلاین شرکت کنید. نظارت بر عملکرد دانشجو نیز بر عهده موسسه می باشد.

 

مراجعه به منبع:  





:: بازدید از این مطلب : 33996
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: